Monday, January 29, 2007

**Aku Hari Ini **


Aku sedih.....
Aku menagis
Tak mampu lagi air mata aku tahan
Serasa tumpah bagai sungai tak terbendung

Sedih kah aku...?
Terluka kah aku...?
Karna apa aku pun tak tau
Yang ku rasa hanya luka dan sakit dalam dada

Seakan perih mendera
Namun tak ada yang tau
Seakan terasing di lautan
Hanya ada hamparan air yang seakan tak bertepi

Ya Robb-ku........................
Ijinkan aku menangis
Ijinkan aku mengadu pada-MU
Walaupun aku tau

Aku tak pantas mengeluh pada-MU
Karna semua nikmat telah Engkau beri
Semua yang ku mau telah Engkau penuhi
Hingga nafas ini pun Engkau yang memberi

Karna cinta dan kasih sayang –MU
Kepada hamba-MU
Makhluk- makhluk-Mu
Ya Allah ampuni hamba-MU ini

Hamba yang kufur dan senantiasa dzolim
Kepada-MU....
Kepada jasad amanah-MU
Dan kepada makhluk-makhluk-MU

Soppeng, 25-Jan-2007

May Zahra

No comments: